Friday 27 March 2015

[ 7 Khasiat Air Bunga Mawar yang anda perlu tahu ! ]

Assalamualaikum. Hai #AijaQueens semua ! :)

Hari ni kita nak sharing tips sikit tentang khasiat air bunga mawar tau. Jom teroka ! :D

1. Menyegarkan kulit berjerawat

Dengan membasuh wajah dengan air mawar 2 kali sehari maka kulit yang berjerawat akan dapat kurangkan masala radang. Selain itu air mawar ini dapat berfungsi sebagai antiseptik dan juga melembutkan kulit sehingga kulit yang kemerahan boleh hilang dan pori-pori yang tersumbat boleh bersih.

2. Kulit Kering dan Sensitif

Bagi anda yang memiliki kulit kering dan sensitif air mawar alami ini boleh memberikan lapisan untuk melembabkan kulit muka. Ia juga dapat mengatasi masalah eczema, dermatitis, lecet atau juga luka bakar.




3. Mencerahkan Wajah

Air mawar kaya dengan vitamin A dan E yang boleh menjadikan wajah lebih cerah dan segar. Caranya , celupkan kapas pada air mawar dan da dab kulit.

4. Mencegah penuaan

Air mawar mengandungi Rose Hip Seeds yang memiliki 8 kali vitamin C yang lebih banyak dan menjadi salah satu sumber anti oksidan. Air mawar ini akan menutrisi hingga jauh ke dalam lapisan kulit sehingga kulit menjadi lebih elastik dan jauh dari kerutan.

5. Menyegarkan Mata

Air mawar dapat membantu menyegarkan area mata yang kehitaman kerana kurang tidur dan kelelahan. Caranya kompreskan kapas yang sudah dicelupkan ke dalam air mawar selama yang anda perlukan.

6. Menyihatkan Rambut

Air mawar dapat membantu pertumbuhan rambut. Selain itu boleh juga membersihkan dan menjadi antiseptik bagi kulit kepala yang iritasi. Kulit kepala yang kering, kotor dan berkelimumur boleh dibersihkan dengan air mawar ini.

7. Mengurangkan Garis Bekas Pakaian Dalam

Jika Anda pernah mengalami tanda merah bekas pakaian dalam, anda boleh menguranginya dengan menggunakan air mawar ini.

Manfaatnya yang sangat banyak dari air mawar ini tentu tidak akan Anda sia-siakan begitu saja. Selamat mencuba !


And now , sis sayang semua tak perlu risau. Tak perlu susah payah nak rendam mawar , rebus dan semuanya. Hanya dengan RM 85.00 SAHAJA , Sis semua boleh dapatkan original air mawar "Aura Prestige Serum" yang best ! Tiada bahan kimia langsung dan natural bau dari mawar sendiri.

Jom dapatkannya segera.

Whatsapp : 012 345 0997



No comments:

Post a Comment