Tuesday 10 March 2015

[ Kebaikan Bunga Mawar yang anda tidak pernah ketahui ! ]


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum #AijaBeautyQueens semua. Ramai yang masih tak tahu apa khasiat dan kelebihan Bunga Mawar yang best sangat dan baik untuk kesihatan diri kita. So , hari ni kita nak sharing sikit tentang Bunga Mawar atau Rose.

Kebiasaannya , Bunga Mawar atau Rose ni memang femes dikalangan orang orang yang bercinta. Bunga mawar ni macam macam warna ada, Merah , putih , jingga , ungu , merah jambu , hitam dan lain-lain lagi. Selain dijadikan sebagai hadiah dari Sang Jejaka kepada Sang Gadis , Bunga Mawar juga kaya dengan 1001 khasiat dan kebaikan yang kita tak pernah tahu !


Bunga Mawar Merah Jambu


Dalam bidang kecantikan , minyak bunga mawar digunakan sebagai campuran dalam kosmetik untuk menggebu dan memuda remajakan kulit wajah, Manakala bunganya pula digunakan sebagai pembersih, pelembab dan campuran dalam bedak asas. Disamping itu juga bunga awar boleh membantu dalam mencegah jerawat, menghaluskan kulit wajah dan astrigen untuk mengecutkan tisu kulit.
Bunga Mawar Merah
Bunga mawar juga boleh membantu wanita yang mengakami haid yang tidak teratur. Caranya , ambil dalam anggaran 90 gram isi daun lidah buaya dan campurkan dengan bunga mawar yang berwana oren. Rebus bahan ini bersama 500 ml air hingga menddih sehingga jumlah rebusan itu tinggal dalam anggaran 200 ml. Tapis bahan ini dan minum ketika ia suam. Amalkanlah ia sehingga masalah haid anda menjadi lancar.


Bunga Mawar Biru

Daun kelopak bunga mawar boleh membantu dalam menghilangkan bengkak serta lebam akibat terhantuk atau terlanggar benda keras kerana ia mengandungi laxative ringan iaitu bahan yang mampu merawat luka dan lebam. Caranya adalah dengan mengambil beberapa helai dan kelopak bunga mawar yang masih segar dan ditumbuk. Tampalkan bahan yang ditumbuk tersebut pada bahagian bengkak dan lebam. Ulangi sehingga bengkak susut.

Bunga Mawar Pelangi

Bagi golongan wanita dan gadis , penjagaan muka sangat penting dalam kehidupan seharian. Tahukah anda , dengan menggunakan Bunga Mawar , ia mampu menghilangkan jerawat , mengecilkan pori-pori muka yang terbuka , menghilangkan minyak dan kotoran pada muka yang boleh menyebabkan banyaknya jerawat timbul. Bunga mawar juga bersifat anti radang iaitu untuk mencegah iritasi kulit apabila terkena panas matahari. Selain itu , untuk kelihatan sentiasa muda jelita , anda semua boleh mengamalkan memakan kelopak bunga mawar dan terus terusan akan memuda remajakan wajah anda.

Bunga Mawar Hitam


Jadi , bagi memudahkan proses penggunaan Bunga Mawar ini di sepanjang masa dan bila bila tak kira dimana kita berada , Aija Beauty Prestige telah berjaya menghasilkan "AURA" yang beraroma Bunga Mawar dan dijadikan sebagai satu serum khas yang mudah untuk dibawa kemana-mana sahaja.

Cara yang mudah. Hanya perlu spray sahaja di muka , dab dab lembut dengan menggunakan jari , biarkan dia kering sendiri. Insya Allah jika penat lelah dan mengantuk , stress dan sebagainya , spray sahaja dan anda akan mendapat kesegarannya setelah menggunakan Aura Prestige Serum.

Aura Prestige Serum
Jika berminat , sila PM +Aija Beauty  / Aija Beauty Prestige atau Whatsapp 012-345 0997 :)







No comments:

Post a Comment